cczzxx22

Vinaftener kan være en meget hyggelig måde at være sammen med venner og bekendte på. Derudover kan det også være en god måde at tilbringe en romantisk aften med din partner, mens I nyder nogle gode forskellige vine og kommer lidt tættere på hinanden.

Desværre kan det nogle gange blive et problem, at sådan en vinaften foregår om aftenen, når man er allermest træt.

Hvis det er en situation, du kan spejle dig i, så får du i denne artikel tre tips til, hvordan du undgår at være træt på dine vinaftener og i stedet har energi til at nyde din aften.

1. Få en god nats søvn forinden

Noget af det vigtigste du kan gøre for dig selv, hvis du vil være mere veludhvilet er at sørge for, at du får en god nats søvn natten inden din vinaften.

Det kan du blandt andet gøre ved at give dig selv tid til at sove mindst syv timer.

Du kan også se på, om du har den rigtige seng til dine behov. Hvilke sengetyper, der kunne være bedst til dig, kan du læse mere om på Sengeguruens hjemmeside.

Du kan også sørge for at lufte ud, motionere og spise sundt dagen forinden.

2. Spis dig til mere energi

Netop det med hvordan du spiser, kan i det hele taget have en stor betydning for dit energiniveau.

Hvis du allerede ved, at du skal indtage alkohol – som jo er svært at undgå på en vinaften – så prøv at fokusere på, hvad du ellers kan indtage, så du ikke bliver alt for døsig.

Du kan for eksempel stille nogle lette snacks på bordet, som du og dine gæster kan spise af i løbet af aftenen uden at falde hen. Det er dog bedst at undgå de tunge snacks og store måltider for sent på aftenen, da det kan have den modsatte effekt.

Går det helt galt, kan du altid servere en smule kaffe.

3. Sørg for ikke kun at sidde ned

Hvis du ikke vil blive alt for døsig i løbet af aftenen, så kan det også være en god idé at planlægge nogle forskellige aktiviteter, som får dig og dine gæster op af stolen og i gang med et eller andet.

Det må meget gerne være en fysisk aktivitet, men det behøver ikke at være decideret motion.

Nogle gange kan det bare give mere energi at få gang i blodomløbet.

Tips til også at være frisk efter dine vinaftener

Det er dog ingen hemmelighed, at alkohol også i stor grad påvirker, hvordan du sover efterfølgende. Derfor savner du måske også lidt tips til at være frisk efter dine vinaftener?

Det er egentlig de samme simple tips, som når du ellers drikker alkohol:

  • Drik rigeligt med vand
  • Spis en sund og nærende kost
  • Lav en smule motion i løbet af dagen
  • Og gå ikke alt for sent i seng

På den måde får din krop nemlig meget nemmere ved at modarbejde dine tømmermænd dagen derpå.